تقویت حافظه

هیچ کس نیست که از تقویت حافظه بدش بیاد و قطعا یکی از مهم ترین خواسته های هرکسیه.

ممکنه برای الان شما خیلی اهمیتی نداشته باشه ولی باید حافظه رو قوی بار آورد تا وقتی پا به سن میذاریم همچنان بتونیم ازش استفاده کنیم.

کسانی که دچار ضعف حافظه میشن یک شبه این طور نشدند، این پروسه زمانبر شاید در حدود چند دهه طول بکشه.

یکی از دردآور ترین لحظات وقتیه که یکی از عزیزانتون مثل مادر یا مادربزرگ، شروع می کنه به چیزای عجیب گفتن.

گفتن اسامی که وجود حقیقی ندارند، خاطراتی که موهوم اند.

و کار به جایی ممکنه برسه که نوه های خودش رو هم نشناسه.

پس بفکر فردای خودتون و نزدیکان تون باشید…

حافظه


چند راهکار برای تقویت حافظه:

فراموش نکنی مویز بخوری!

مویز ( نوعی کشمش ) از جمله مواد مغذی برای حافِظه است که از گذشته برای تقویت عملکردهای مغزی خصوصا برای کودکان، استفاده میشده .

این ماده غذایی مفید می تواند به عنوان یک میان وعده مغذی در نظر گرفته شود.

در احادیث و روایات متعددی هم به نقش مویز در تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی اشاره شده ،

مویز سرشار از ویتامین هاست و می تونه از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله آلزایمر پیشگیری کنه.

پس اگه می خواین که به داشتن حافظه قوی معروف باشین، مویز رو فراموش نکنین.

البته با توجه به مزاج تون، سعی کنید که در این زمینه هم افراط نکنید. روزی ۱۴ الی ۲۱ عدد مویز کفایت می کنه.

حافظه

شربت زعفران برای تمرکز بیشتر

گاهی ضعیف شدن حافـظـه به عملکرد مغز ارتباطی نداره و به دلیل عدم تمرکزه .

به این معنی که فرد حافِظه خوبی داره اما برای به ذهن سپردن موضوعات تمرکز لازم را نداره.

توی این موارد میشه با بهبود تمرکز انتظار داشت که حافظه هم بهبود بیابه.

تقویت قلب هم می تونه در این مورد موثر باشه.

همون طور که در آموزش مزاج شناسی هم گفتیم، خانم های باردار نباید شربت زعفران بخورند.

نگید تو بارداری بخورم تا حافظه ی جنین تقویت بشه !!

تقویت کننده های قلب :

از جمله تقویت کننده های قلب زعفران،

به،

بالنگ و …

هستند که می توانند به طور غیر مستقیم به بهبود حافظه کمک کنند.

به و بالنگ رو می توان به صورت مربا یا به شکل های دیگر مثل رب به استفاده کرد.

زعفران هم به شکل شربت یا به صورت دم کرده در غذاهای مختلف توصیه می شود.

در مصرف خرما صرفه جویی کنید!

برخی مواد غذایی اگرچه ظاهرا مفیدند و بارها مصرف آنها توصیه می شه،

اما مصرف بیش از حد این مواد غذایی می تونه اثر مخربی بر حافِظه داشته باشه.

نکته:

باید به میزان مصرف این مواد توجه داشته باشیم و از افراط در مصرف شان دوری کنیم.

از جمله این مواد غذایی می توان به خرما اشاره کرد.

خرما از جمله مواد غذایی است که تصور می شه هیچ ضرری نداره و برخی افراد هر روز اون رو مصرف می کنند،

اما باید این نکته رو در نظر داشته باشید که مصرف افراطی خرما می تونه تاثیر منفی بر حافظه داشته باشه.

این رو هم به یاد داشته باشید که خرمای خشک تاثیر منفی کمتری بر حافِظه داره.

رزماری، سمبل حافظه

خیلی جالبه که اکلیل کوهی یا رزماری به عنوان نماد حافظه و عملکردهای مغزی در نظر گرفته می شه.

این گیاه با خاصیت ویژه خود می تونه گردش خون و دستگاه عصبی را تحریک کنه.

از رزماری علاوه بر خواص درمانی برای برخی بیماری ها،

می توان در تقویت حافظِه و قوای ذهنی استفاده کرد.

برای استفاده بهتر از اکلیل کوهی می تونید اون رو با آب بجوشونید و همراه عسل استفاده کنید.

مصرف روزانه این گیاه هم می تونه از ضعف قوای فکری پیشگیری کنه.

کندر، اکسیر حافظه

اول از همه باید بگیم که در زمان بارداری چنانچه کندر بخورید بچه تون بیش فعالی میگیره. پس احتیاط کنید !

کندر خوراکی گیاهی است که خواص درمانی زیادی داره،

تقویت اعصاب و حافظه هم از جمله این موارده.

تعداد زیادی از احادیث و روایات استفاده از کندر برای تقویت حافِظه و جلوگیری از فراموشی رو توصیه کرده اند و اون رو برای بدن مفید دونسته اند.

حتی در برخی متون برای افزایش هوش کودکان هم به مصرف کندر اشاره شده.

اما نقش کندر بیش از هرچیز در تقویت حافظه است.

می تونین کندر رو توی آب خیس کنین و همراه عسل استفاده کنین تا خواص تقویت کنندگی اون برای تقویت حافظه بیشتر شه. البته کندر رو به تنهایی سخته که بخورین چون خیلی تلخه .😅

عسل و انواع مغزها، مقوی های مغزی

مغزهایی مثل گردو،

بادام و فندق تا حدی می تونند باعث افزایش جرم مغز و بهبود برخی عملکردهای مغزی از جمله تقویت حافظه بشن.

طبع هردوی اونها گرم و خشکه.

می تونید مصرف این مواد رو در برنامه غذایی روزانتون بگنجونید و تاثیر اون رو در حافِظه تون مشاهده کنید.

به طور کلی مغزها می تونند تاثیر مطلوبی بر عملکرد مغزی داشته باشند.

به علاوه عسل هم از دیگر مواد غذایی است که تاثیر اون در تقویت حافظِه غیر قابل انکاره.

مصرف یک قاشق مرباخوری عسل به صورت ناشتا برای تقویت حافظه به شدت توصیه می شود.


همچنین مطالعه کنید:

پیشگیری از چاقی و اضافه وزن و درمان چاقی بدون دلیل

مزاج بدن شما چیست ؟

درمان سردرد های میگرنی با طب سنتی


حافظه

اسطوخودوس از گذشته تا کنون

همونطور که در مطالب بالا هم گفتیم حافظه رو هم میشه تقویت کرد.

یکی از این تقویت کننده های مغز اسطوخودوس نام داره که از گذشته تا کنون برای بهبود بیماری های مربوط به قوای فکری،

سرگیجه،

فراموشی و…

استقاده میشده.

اسطوخودوس ر می توان به صورت عرق،

دم کرده یا حتی چای مصرف کرد.

در ابتدای مصرف می تونید تا سه استکان از این عرق رو در روز مصرف کنین.

همچنین در ادامه روزی یک استکان عرق اسطوخودوس برای تقویت حافظه توصیه می شه.

 

درباره مزاج شناس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *