چرا ژاپنی ها زیاد عمر میکنند؟

ژاپنی ها و به خصوص مردمان اوکیناوا در جنوب ژاپن به طول عمر زیاد و نرخ ابتلای پایین به سرطان سینه مشهور هستند.

رژیم زنان ژاپنی شامل میوه، سبزیجات، برنج، سویا و ماهی

بیشتر از اینکه غذای رستورانی بخورند،

غذاهای خانگی و البته ستنی را ترجیح می دهند.

اگر می خواهید درباره غذای سنتی ژاپنی بدانید باید به شما بگوییم این غذا شامل سوپ میسو (سوپی که اساس آن از ساقه سبزیجات تهیه می شود) ماهی گریل شده،

سبزیجات پخته شده،

و برنج دم کشیده است.

فراموش نکنید که ژاپنی ها بعد از هر وعده غذا یک فنجان چای سبز میخورند. (در آموزش های مزاج شناسی هم گفتیم نوشیدنی گرم به هضم غذا کمک می کنه)

میوه هم همواره در کشور ژاپن به عنوان دسر سرو می شود.


نکته سلامت زنان ژاپنی :

یک ضرب المثل قدیمی می گوید

کاه از خودتان نیست؛ کاه دون که از خودتان است !

یکی از مهمترین نکته های سلامت غذایی و طول عمر مردم در ژاپن ،

مقدار وعده های غذایی آن هاست.

ژاپنی ها معتقدند تنها راه لذت بردن از غذا آهسته خوردن آن است. این در حالی است که ما ایرانی ها غذا را با بیلچه ی کوچکی (بخوانید قاشق!)

به سرعت به درون معده سرازیر می کنیم.

شکل ارائه غذا در ژاپن خیلی مهم است و شما باید از نظر چشمی و بصری هم از غذا سیر شوید.

سایر مواردی هم که به ژاپنی ها کمک می کند تا از غذای خود بیشتر لذت ببرند و البته آهسته تر میل کنند به این ترتیب است:

  • آنها هیچوقت بشقابشان را کامل پر نمی کنند. (در روایات اسلامی آمده که پرخوری موجب هفتاد مرض است.)
  • هر غذا در ظرف جداگانه ای سرو می شود
  • غذاها به شکل زیبایی در بشقاب چیده و دیزاین می شوند
  • وقتی ۸۰ درصد احساس سیری می کنند از خوردن دست می کشند. آنها به این قانون، ۲۰ ۸۰ می گویند !!

آشپزی سبک زنان ژاپنی

ژاپنی ها برای طول عمر و سلامتی خودشون معمولا غذاهایشان را به یکی از این چند طریق پخت سبک ،

طبخ می کنند.

بخارپز می کنند ،

تفت می دهند ،

نیم جوش می پزند و یا اینکه غذایشان را گریل می کنند.

البته که گریل کردن یکی از اشتباهاتی هستش که ژاپنی ها مرتکب میشند. گریل یعنی سرخ کردن انواع گوشت روی توری های فلزی 

این کار سرطان زاست و بهتره که به جای اون از کباب کردن یا همون سیخ کردن گوشت استفاده بشه.

فویل های آلمینیومی هم چندان توصیه نمیشه…

باید این نکته را هم بدانید که ژاپنی ها ،

هرگز غذایشان را با حرارت زیاد نمی پزند بلکه از شعله های ملایم استفاده می کنند.

ژاپنی ها حتی الامکان از سس ،

بخصوص سس سفید روی غذاهایشان استفاده نمی کنند و خب در عین حال سراغ غذاهای تازه می روند،

مثلا ماهی هایی که همان روز صید شده اند یا سبزیجاتی که همان روز به بازار آمده اند.

صبحانه ای با طعم میسوی ژاپنی ها

 

صبحانه در ژاپن یک وعده غذایی بسیار مهم است.

این تفاوت به سرو میسو سوپ در وعده صبحانه ژاپنی برمی گردد.

از آنجاییکه میسو سوپ شامل پروبیوتیک است؛

ژاپنی ها ترجیح می دهند در وعده صبحگاهی خود و همراه صبحانه آن را میل کنند.

سوپ میسو از سبزیجات و غذاهای دریایی تهیه می شود.

همچنین میتونین برای مطالعه مطلبی درباره خواص و فواید میسو اینجا را کلیک کنید.

دسر ژاپنی ها

دسر در ژاپن یک پس غذای مرسوم نیست و اگر سرو شود بدون شک در مقدار بسیار کم خورده خواهد شد.

در عین حال ژاپنی ها ترجیح می دهند ،

پس از صرف غذا و خوردن چای سبز سراغ انواع میوه ها بروند.


باور زنان ژاپنی در برابر غذا و رژیم

طول عمر و زیبایی و سلامتی خود بخود به دست نمی آید… باید برای آن تلاش کرد و برنامه داشت.

ژاپنی ها ،

بخصوص زنان ژاپنی مانند بقیه خانم ها در سراسر دنیا درگیری فکری مقوله ای با عنوان رژیم غذایی را ندارند.

ژاپنی ها هر روز زندگی شان یک روز فعال و پرکار است و کالری بیشتری می سوزانند.

به عنوان مثال آنها هر جایی می خواهند بروند ،

پیاده روی یا استفاده از دوچرخه را در اولویت می گذارند.

همین موضوع آنها را لاغر و خوش اندام نگه می دارد.

مهمترین غذاهای زنان ژاپنی

ژاپنی ها

زنان ژاپنی و طول عمر

ماهی:

می دانید چرا مردم در ژاپن جوان می مانند و طول عمر بیشتری دارند ؟

چرا چاق نمی شوند و نرخ انواع سرطان در آنها کمتر است ؟

آنها حسابی از ماهی ها تغذیه میکنند.

حتما می دانید که ماهی ها منابع غنی امگا۳ هستند.

اسید چرب غیر اشباع موجود در ماهی که فواید بسیاری را در خود نهفته دارد.

جالب است بدانید که ژاپنی ها ۱۰ درصد ماهی های جهان را مصرف می کنند.

ولی این به آن معنی نیست که شما هم از فردا بنا برو بذارید به ماهی خوردن های فراوان.

اونها غذایی رو می خورند که با طبع منطقه ی خودشون سازگاره؛ مثلا جنوبی ها می تونند راحت ماهی مصرف کنند چون سازگار با طبع منطقه ی خودشون هست ولی سمنانی ها و افرادی که در استان های مرکزی هستند، نه.

سبزیجات دریایی و البته زمینی:

مردم در ژاپن در مقادیر بسیار زیادی سبزیجات استفاده می کنند.

بدون اغراق آنها در همه وعده های غذایی خود سبزیجات را دارند و شاید به همین دلیل است که دوز ویتامین ،

مینرال و آنتی اکسیدان بدن آنها به شکل عجیب و غریبی بالاست.

آنتی اکسیدان ها از مرگ سلولی و تشکیل توده ها جلوگیری می کنند؛ جالب است بدانید از چیزهایی که باعث تنظیم آنتی اکسیدان های بدن می شود؛ عشق است.

برنج خوری به سبک ژاپنی:

ژاپنی ها حسابی برنج خور هستند البته نه از نوع چلوهای چرب و چیل بلکه سراغ سالم ترین نوع آن یعنی برنج قهوه ای می روند.

هم کلسترول خونشان را کنترل می کند هم درصد چربی های ترنس و اشباع را در بدنشان کاهش می دهد.

سویا خورهای قهار:

هر ژاپنی روزانه به طور متوسط ۵۰ گرم سویا مصرف می کند.

آیا می دانستید سویا از خوراکی های ضد سرطان است؟ (البته در اینباره حرف های ضد و نقیض بسیاری وجود داره؛ مخصوصا از نگاه طب سنتی و مزاج شناسی)

چای سبز؛ چای جاودانی. ژاپنی ها بر اساس یک رسم دیرینه به خوردن یک فنجان چای سبز بعد از هر غذا عادت کرده اند.

چای سبز ،

باعث مصونیت قلب از بیماری ها میشود. و منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که موجب سلامتی و طول عمر آنهاست.

همچنین مطالعه کنید:

فلافل؛ فست فود سنتی

ارده شیره ؛ صبحانه ای کامل

قروت بیرجندی

درباره مزاج شناس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *